Gotland check!

Tillbaka på hemmaplan igen efter ett par dagar på Gotland. Trots en hel massa småstrul så var det ändå värt resan. 
 
I fredags så fick vi köra en sträcka innan det började strula. Jag var lite lagom nervös innan sträckan, första gången i en WRC bil och andra gången jag skulle läsa beskrivande noter. Jode! Gick bättre än vad jag trodde dock, tappade bort mig lite frammåt slutet på sträckan och hamnade lite för långt fram.. Men ja, i mål kom vi och tog oss vidare mot sträcka två.
 
Mellan ankomst TK och Start TKn så tvärdör bilen. Inte ett liv. Fick hjälp att backa tillbaka bilen, krånglade en stund och sedan fick vi igång den igen. På med all utrustning, enbart för att upptäcka att micken i min hjälm lagt av. Kul liv! 
Då vi tappat så mycket tid när bilen dog, så beslutade vi oss för att bryta istället för att köra utan noter.. 
 
Som tur väl var så hade Björn med sig sin sons hjälm och HANS-skydd som jag kunde låna. Vilket gjorde att vi startade om på lördagen. 
 
Lördagen så var det mycket småstrul som irriterade oss, gearcut som inte fungerade, bromsar som bara tog ibland, ingen fungerande respons.. osv.. Fyra sträckor fick vi iallafall köra innan vi beslutade oss för att skita i det innan något värre hände. Notläsningen var både jag och Björn nöjda med, så bra att något fungerade iallafall :)
 
 
Festligheter på lördagen, lite drama men mest en härlig kväll med fina vänner. 
Söndagen spenderades ute i solen, långpromenad längs vattnet med Mr. Blondell - mycket trevligt! 
 

Kommentera här: