Knutstorp Ring

Japp, denna helgen var det alltså dags.. att inte åka rally! Skräll!
Som tur väl var så fick jag trots detta min del av motorsport, Sommarfest och konferens med jobbet stod på schemat fredag-lördag. Tidig morgon i fredags åkte vi alltså till Knutstorp Ring.
 
Sedan blev det en dag fylld med allt i från Go-cart-åkning till utbildningar och föreläsningar.. Alltså inte bara skoj och lek ;)
 
 
Nåja, antar att ni som läser min blogg är mer intresserade av hur jag presterade i Go-carten än vad föreläsningarna handlade om.. Så here we go!
 
Go-cart banan var en uppställd bara, eller hur man nu ska förklara det.. Inne på "depå-området". Detta innebar att vi som var runt 35 personer körde 5 i taget.. Personerna med de bästa 10 varvtiderna skulle gå vidare till Semi.
 
Och ja, så pass långt tog jag mig. Sen tog det stopp.. Ursäkt? Ja men självklart.. Det började regna.. Vilket gjorde att jag som från början laddade lite väl friskt, snurrade bort mig och körde mer på sladd än rimligt vore..
 
De 5 som gick till final skulle få åka med Ginettan runt ringen.. Meeen tack vare fantastiska rallymänniskor (allt handlar om kontakter här i världen ) så fick ju jag åka ändå! Tack Lars Mårtensson!!
 
 
 

Kommentera här: