Säsongen är igång

Rallysäsongen 2016 är nu igång.. Har inte börjat med några resultat som är direkt värda att skriva om, men ändock ska jag försöka mig på ett inlägg...
 
Förra helgen så åkte vi Aleknixen, mycket rattrost och ovant att för det första skriva egna noter och sen att också åka på dem.. Kul att vi igång men ingen bra känsla i bilen.. Märktes tydligt att Jimmy inte litade på bilen, vilket leder till att jag inte litar på Jimmy, vilket leder till att notläsningen blir sådär.. Vilket leder till att Jimmy inte litar på mig.. Katten på råttan typ.. 
Över vintern så har bromsarna på bilen fått sig en rejäl genomgång då vi hade problem med dessa nästan hela förra säsongen.. Detta kom ju att fortsätta bevisligen.. Aleknixen blev en tävling där vi kämpade väldigt med att det var alldeles för mycket bakbroms.. Vi slutade på en 10e plats i klassen, inte så himlas nöjda med det.. 
 
Jimmy bosatte sig i garaget under gångna veckan och upptäckte ganska så direkt ett problem med justerskruven till bromsvågen. Problem solved! 
 
Foto: Stockhemfoto
 
Glada i hågen så skulle vi köra klubbtävling med Kullings MS i lördags, perfekt tillfälle att ställa in bromsarna så som vi ville ha dem tänkte vi! 
 
En vända på sträckan, helt okej..Svårt att få en uppfattning då det var väldigt halkigt underlag.. Bytte däck till soft och ut igen.. Bättre känsla och mycket större självförtroende i bilen! 
Tredje vändan, nu ska vi börja justera! trodde vi... tills typ andra svängen på sträckan då bägge bultarna till bromsoken bak går av i inbromsning innan en V1, H1 kombination.. Tack och Hej och bara att parkera...
 
Nu ligger förhoppningen i att Jimmy hinner få ordning på bilen i veckan.. Isåfall så blir det Lill-Jumbon i Falköping på söndag.. 
 
 
Never a failure, always a lesson brukar jag ju säga.. Men nu är jag trött på det.. Nu vill jag komma i mål och vara nöjd en tävling. ok :)
 
 
1 Christina:

skriven

Vad coolt jobb du har, eller detta är kanske en hobby? Jag ville bara tipsa dig om hur du enkelt kan tjäna ihop extra pengar, läs gärna på min hemsida www.christinaswellness.com under "jobba med mig"! Ha en fin helg :)

Kommentera här: