Rally Uppsala 2015

Dags att publicera detta inlägg kanske? Har ju ändå legat till sig ett tag nu ;( (eller så hade jag tryckt på fel knapp)
 
Helgen i Uppsala är avklarad för i år.. Började bra och slutade med ras.. 
 
Torsdagkväll begav vi oss ut för att recca SS1 och sedan även SS2 (efter världens mest märkliga samtal med förarkontakterna... nåja) 
Mörker och två mil lång Flymyra. Så, jäkla, fränt! 
 
Fredagen spenderades sedan med recce av resterande sträckor, många var samma som förra året så lite kände jag allt igen mig trots att jag kan ha Sveriges sämsta vägminne (Nej, inte sämre än dig Erik Karlström ;) )
 
Fredagkväll så begav vi oss ut mot första sträckan, detta efter en hel massa strul med en tävlingsledning som inte riktigt haft koll på hur lång tid det skulle ta att installera GPS-tracker i alla bilar.. Nåja iväg kom vi!
 
SS1 Flymyra, 2 mil och mörker. Smått ovant med ny förare, men Magnus skötte sig bra och vi höll ett helt ok tempo sträckan igenom. Jag var inte alls nöjd med min notläsning men har nu i efterhand kommit fram till att mörker och utan glasögon är ingen bra grej för ett blindstyre som mig. (Inför nästa säsong blir det linser tror jag..)
 
Vi satte en 11e tid i klassen och var rätt nöjda med detta. Hästlängder efter Leif Pettersson som var klassnabbast, men var ärligt talat inte riktigt honom vi jämförde tider med ;)
 
 
Från Flymyra in mot centrala Uppsala och stadssträcka. En kort liten asfaltssträcka som ändå var rätt rolig att åka, liten miss i rondellen men helt ok tid på sträckan.
 
Efter fredagens två inledande sträckor var det dags för en efterlängtad nattvila.
 
Lördagen började sedan med Fiby-sträckan 15 kilometer. Såååå jäkla häftig. Kan vara en av mina favoritsträckor faktiskt! 
 
 
 Tyvärr inget intercom-ljud men ändå.. Gräs-i-mitten-väg stora delar av sträckan och såå jäkla rolig väg! 
 
SS4 flöt på bra även den.. Sen började strulet.. 
 
SS5 går fint fram tills 3ans växel helt plötsligt inte finns att hitta.. Sååå jävla surt. Magnus laddar på bra trots detta och vi tar oss till målet utan att ha tappat så mycket tid. (Sträckan blev senare struken så spelade i efterhand inte så stor roll)
 
Vidare mot SS6 som var sista sträckan innan service, lite kantig körning på grund av att 3an saknades, men går gött trots detta. Någon kilometer innan mål så försvinner även 2an och dåå blir det svårare vill jag lova. 
 
 
Magnus pappa kör i ilfart för att hämta en ny växellåda, tyvärr rinner tiden iväg och ytterligare en bruten tävling blev ett faktum. 
Grymt bra kämpat av servicegubbarna dock och framför allt så surt att vi inte kunde fortsätta.
 
 
 
Tack Magnus med team för en ruskigt rolig tävling så länge som vi fick vara med. 

Rally Uppsala blev också årets sista tävling för min del. Om jag orkar så blir det ett sammandrag av säsongen längre fram! 
 

Kommentera här: