South Swedish Rally 2015

I torsdags var det äntligen dags för starten på ett av mina absoluta favoritrallyn, South Swedish Rally. Så nära hemmatävling man kan komma i SM och då jag under ett par år var med i organisationen så känns det självklart som en rolig tävling att delta i.
 
Jag och Erik möttes upp i Karlskrona, för oss gick allt fint.. Desto värre för Eriks pappa som försökte ta sig till Karlskrona med rallybuss och rallybilen på släp.. Japp, bussen gav upp.. Men ner kom han tillslut.
 
Recce utan problem, betydligt snabbare sträckor än vad man kunde tro om Karlskrona, men sååå fräna!
 
Fredagkväll startade vi alltså, började relativt avvaktande, lite fegande på de snabba partierna... Vilket är helt förståeligt med så få SS-mil i kroppen.. Känslan var bra men tempot infann sig inte riktigt.. Tills lördagsetappen så hade vi en lite annan approach till tävlandet och försökte oss på en ökning.
 
Målet för lördagen var att gå förbi Eriksson som vi på morgonen hade 10 sekunder upp till. Detta klarade vi med råge och gjorde definitivt en tempoökning under lördagens sträckor. Vi gick från att vara ~2sek/km efter till ~1sek/km. Bra jobbat säger jag! :) Mer fart finns, det vet både jag och Erik!
 
Till slut så blir det en 9e plats i Otrimmade JSM klassen.. Låångt efter vinnaren Emil Bergkvist, men det kan man ju faktiskt acceptera ;)
 
 
 
 
 

Kommentera här: