Obehaglig händelse under tävlingen i Hörby.

För ett par veckor sedan så var vi ju i Hörby och körde TV-svängen, mitt under en av sträckorna så hör jag Erik säga:
- Det där var ju en hundjävel!?!
Jag svarar ingenting utan fortsätter att rabbla noter och försöker få Erik att fokusera igen.. Väl i mål på sträckan så frågar jag vad fasen han menade egentligen.. Erik är väldigt uppe i varv och övertygad över att vi mitt i en sväng passerat en hund som satt i diket i innern.
- Inte en chans svarade jag.. Det måste ha varit en stubbe eller något..
Erik är fortsatt övertygad om att det var en hund, närmare bestämt en rottweiler enligt honom själv... Vi pratar lite om det och kommer fram till att inte tusan kan det ha varit en hund? Vi snackar alltså i diket direkt intill vägen, inget koppel, ingen ägare i närheten, ingenting? Vi släpper händelsen och fortsätter tävlandet..
 
Ett par dagar senare när jag pratar med Erik så säger han plötsligt.
Nina förresten, det var en hund.
Efter att ha kollat på in-car filmen så var vi nästan säkra, men efter att av en slump hittat in på Schönströms Motorsport och tävlingsinlägg från TV-svängen så fick vi det bekräftat.
 
Urklipp från http://sch-motorsport.blogspot.se/2013/09/tv-svangen.html
 

Saken är alltså den att hade vi legat bara någon centimeter längre in i svängen så hade vi kört på hunden. Så till er som är ute och tittar på rally: Om ni tvunget ska ha med hunden ut och titta, använd koppel och ha koll!

Kommentera här: