Tävlingsinlägg Stjärnsvängen 2

Dåså, tänkte knåpa ihop ett tävlingsinlägg om Söndagstävlingen i Sundsvall förra helgen. Tävling nummer två för detta år. 
 
lördagen inte slutat som vi ville så var vi väldigt taggade till söndagens tävling. Frukost på hotellet innan vi begav oss mot besiktningen/anmälan återigen. Inga problem där så vidare mot Start/Mål. Medan jag satte mig och gick igenom noterna så satt de andra och pratade skit. 3 sträckor skulle vi klara av innan målgång, där en sträcka skulle köras två gånger, detta innebar att de noter jag höll i mina händer var i förmodligen det tunnaste nothäftet jag varit med om, hela 7 sidor noter ;) 
 
Första start var precis som på lördagen vid 11.00, innan vi körde ut mot SS1 så hade teknikerna kontroll så att ingen körde med diffad bakaxel.
 
SS1 Medskogsbron 1 -  5,5km
Inledningsvis en kort sträcka, kändes sådär med noterna, Peder var nöjd, men jag tyckte att jag var lite sen hela jäkla tiden, var verkligen inte nöjd med mig själv efter sträckan. 13 sekunder efter snabbaste ekipage på sträckan, som var Arne Rådström. Helt klart för mycket! Verkligen en häftig sträcka dock, höga snövallar och lätt nedförslutning i stort sett hela sträckan. Fränt! 
 
SS2 Huljen -  10,6 km
Dagens långsträcka, noterna kändes betydligt bättre och vi tyckte att vi höll ett bra tempo. Inga konstigheter och en bra känsla. Dock för långt efter toppen av klassen. De 8 mil SS de andra klarat av under lördagen gjorde att de höll ett betydligt högre tempo. Emil Bergkvist gör en kanontid på sträckan och var snabbast i klassen, hela 17 sekunder före oss. 
 
Service
Inga konstigheter, lite snack med andra förare och kartläsare för att försöka få ordning på vad det är som gör att det rätta tempot inte infann sig. 
 
SS3 Medskogsbron 2 -  5,5km
Samma sträcka som den första för dagen, väldigt taggade för att sätta en bra tid! Försämrade dock tiden med 3 sekunder jämfört med första rundan. Men detta skyller vi på att vi fick bromsa för Markus Theorin som placerat sig i snövallen direkt efter en H2...
 
Nu i efterhand kan jag väl säga att det var skönt att bara komma i mål efter lördagens misslyckande. Samtidigt så är jag absolut inte nöjd då jag vet att vi borde presterat bättre.. Nåja, nu blir det att ladda om. Totalt sett så blev vi 12a i klassen, hela resultatlistan kan ni hitta här!
 
Har tyvärr inte lyckats hitta några bilder alls från varken lördagen eller söndagen. Så bildlöst blir det tills vidare. 
 
Tack Peder Johansson med Team för en fantastiskt rolig helg i Sundsvall. Tack för förtroendet att bli inkallad i sista sekund. Tack också världens skönaste gäng. Många skratt och leenden! 
 
 

Kommentera här: